Resumen: Over the past decades several researches have addressed the social competence from the university setting by its importance for education and society (Hidalgo and Abarca, 1990; Johnson et al., 1991; Oberst et al., 2009). Social factors play an outstanding role in the learning process of higher education students as they are being professionally prepared to actively participate and contribute in a changing society (Del Prette et al., 1999; Marín and León, 2001). According to Schoon (2009), an increasing globalization and use of technologies have led to a series of socio-historical changes were social competence have been affected by the emergence of new values and lifestyles. Therefore, the development of social competence has become one of the main objectives of contemporary education systems and institutions (Gedviliene, 2012). Universities are providing indicators for generic competences to evidence their effectiveness in terms of students’ learning outcomes (Xie et al., 2014). In fact, the European Commission (2005) considers social competence an essential and one of the most important precursors of prosperity and social well-being in its Member States.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3389/fpsyg.2016.01484
Año: 2016
Publicado en: Frontiers in psychology 7 (2016), 1484 [6 pp]
ISSN: 1664-1078

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Didáctica de la Expresión Musical (Departamento de Expresión Musical, Plástica y Corporal)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


0
Exportado de SIDERAL (2017-01-16-12:00:29)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de la Expresión Musical

Visitas


 Registro creado el 2017-01-16, última modificación el 2017-01-16


Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)