Resumen: Numerous cross-linguistic and cross-disciplinary studies have looked at the manifestation of author stance in academic texts. One of the most recurrent areas of contrast has been the use of personal pronouns across linguistic and disciplinary cultures. This paper aims at reviewing previous research on self-reference in research articles taking an intercultural perspective. It focuses on 22 studies which report on results regarding this stance feature in 13 lingua-cultural contexts (Bulgarian, Chinese, Danish, Dutch, English, French, German, Italian, Lithuanian, Norwegian, Persian, Russian, Spanish). They have been extracted from relevant publications in the fields of English for Academic Purposes and English for Specific Purposes over the past 25 years (1998–2012). A close analysis of this research highlights different cultural trends in constructing writer-reader relationships in this academic genre and reveals important methodological issues across different studies. This review article also has implications for English as a lingua franca (cf. Mauranen 2012) as used in international publications.
Idioma: Inglés
Año: 2016
Publicado en: Brno Studies in English 42, 1 (2016), [22 p.]
ISSN: 0524-6881

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H21
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2012–37346
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Filología Inglesa (Departamento de Filología Inglesa y Alemana)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


0
Exportado de SIDERAL (2016-07-22-09:17:21)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa

Visitas


 Registro creado el 2016-07-22, última modificación el 2016-10-06


Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)