Resumen: Actituds vers al catala` del futur professorat aragone`s d’Educacio´ Prima`ria. El catala` e´s una de les llengu¨es pro`pies de l’Arago´. Malgrat que al 2014 s’han complert tres de`cades de la implantacio´ de l’ensenyament d’aquesta llengua com a assignatura en les escoles d’algunes poblacions del territori de la Franja (Arago´ oriental), encara existeix un gran de`ficit en els estudis de magisteri de la Universidad de Zaragoza pel que fa a la formacio´ en catala` i en la dida`ctica d’aquesta llengua. Tenint en compte la situacio´ de minoritzacio´ de les llengu¨es pro`pies de l’Arago´ i la influe`ncia que el context educatiu, i en concret el professorat, pot tenir en les actituds lingu¨i´stiques dels escolars, sembla necessari cone`ixer quines so´n les actituds dels futurs docents aragonesos tant cap a l’aragone`s com el catala`. Amb aquesta finalitat impulsem un estudi els resultats del qual han mostrat l’existe`ncia d’unes actituds molt desfavorables cap a la llengua catalana en els estudiants del Grau en Mestre d’Educacio´ Prima`ria tant de primer com de quart curs.

Attitudes towards Catalan of future Aragonese Primary Education teachers.
Catalan is one of the Aragonese regional languages. In spite of its introduction as a school subject three decades ago in some Eastern Aragonese schools, Catalan has no presence in the teacher training degree at the University of Zaragoza. Considering the threatened status of the Aragonese regional languages and the influence of school context, and particularly teachers, on the pupils’ linguistic attitudes, it seems necessary to know what the linguistic attitudes of future Aragonese teachers towards their regional languages are. The present study reveals very unfavorable attitudes towards Catalan by first and fourth year Aragonese students of the degree in primary education teaching

Idioma: Español
Año: 2015
Publicado en: Sintagma 27 (2015), 43-59
ISSN: 0214-9141

Factor impacto JCR: 0.118 (2015)
Categ. JCR: LINGUISTICS rank: 164 / 175 = 0.937 (2015) - Q4 - T3
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Didáctica de la Lengua y la Literatura (Departamento de Didáctica de las Lenguas y de las Ciencias Humanas y Sociales)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


0
Exportado de SIDERAL (2016-06-27-10:29:36)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de la Lengua y la Literatura

Visitas


 Registro creado el 2016-02-11, última modificación el 2016-10-06


Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)